نوشته شده توسط : iyem

'منیره مجلسی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این درحالی است كه به راحتی می توان با آموزش پرسنل بیمارستانی، زباله های خانگی و اداری بیمارستانی را مانند زباله های خانگی دفع و از صرف هزینه های مربوط بی خطرسازی بیمارستانی آن جلوگیری كرد.

وی خاطرنشان كرد اغلب به تصفیه، بی خطرسازی و دفع پسماندهای بیمارستانی پرداخته می شود در صورتی كه كاهش حجم این پسماندها یكی از اصول مدیریت مواد زائد بیمارستانی به شمار می رود.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: طبق مطالعات انجام گرفته در اغلب بیمارستان ها، پرسنل و كارمندان برای جداسازی پسماندهای خانگی و عفونی آموزش ندیده اند و توجهی به مدیریت مواد زائد بیمارستانی نمی شود.

مجلسی افزود: طبقه بندی و جاسازی زباله های بیمارستانی به دلیل تامین سلامت شاغلین و بیماران و ابعاد اقتصادی دفع و تصفیه آنها، حائز اهمیت است.

وی، مواد زائد بیمارستانی را به پنج گروه مواد زائد معمولی، مواد زائد پاتولوژیك -بافت های بدن-، مواد زائد رادیواكتیو، مواد زاید شیمیایی و مواد زاید عفونی تقسیم بندی كرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یادآور شد زباله ها و پسماندهای بیمارستانی یكی از معضلات زیست محیطی است كه به علت دارا بودن عوامل خطرناك، سمی و بیماری زا، سلامت جامعه را تهدید می كند.

** آغاز اولین دوره بازآموزی مولتی مدیا رشته كلیه و مجاری ادرار(اورولوژی)

رییس قطب اورولوژی ایران گفت: اولین دوره بازآموزی مولتی مدیا در رشته پزشكی كلیه و مجاری ادرار(اورولوژی) آغاز شد.

'ناصرسیم فروش' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تا كنون هیچ برنامه بازآموزی در كشور برگزار نشده است كه تمام مراحل آن اعم از ثبت نام، پرداخت هزینه كلاس های بازآموزی، آموزش ها و غیره به صورت الكترونیكی انجام شود اما در رشته پزشكی كلیه و مجاری ادرار این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در این بازآموزی اساتید به صورت سخنرانی، فیلم و اسلاید مطالب را ارایه و سپس سووالات در مورد آن مطلب طرح می شود.

سیم فروش اضافه كرد: یكی از مزیت های این روش صرفه جویی در وقت پزشكان است.

رئیس بحش اورولوژی و پیوند كلیه بیمارستات شهید لبافی نژاد اضافه كرد: شركت كنندگان در بازآموزی مولتی مدیای رشته اورولوژی در صورت پاسخگویی به 70 درصد از سووالات، امتیاز بازآموزی دریافت می كنند.

سیم فروش گفت: هر جلسه شركت در این بازآموزی دو امتیاز به فرد تعلق می گیرد كه در طول سال 20 تا 25 امتیاز مدون بازآموزی به افراد داده می شود.

رئیس قطب اورولوژی ایران در باره گسترش دانش اورولوژی ایران به سایر كشورها گفت: از طریق دو سایت آموزشی www.jurtc.ir و سایت تعامل بین دانشگاهی كشوری و جهانی به آدرس www.uropractice,com دانش اورولوژی ایران توسعه می یابد.

اجتمام9185**9105**1569





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: